Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Béda47

Já si myslím

že ti,co chtějí jakési školné nikdy na vysoké škole nestudovali a nebo jsou nějací narušení jedinci. Ti bohatí studují na soukromých školách a těch se to netýká. Někteří snaživci si zajistí stipendium v zahraničí a také se jich to netýká. A ti ostatní musí při studiu makat,aby přežili. A o tom to je !!!! Dnešní režie na vysoké škole je mnohonásobně vyšší než bývala dříve.

0/0
15.3.2012 20:54

Stará kára

Máte pravdu. Jenže:

Neměl by se stát a "průměrný" vysokoškolák podělit o náklady v poměru výnosu?  Tedy pokud bychom - jak jste to provedl vy - do celých úvah brali "čistou" matematiku a nic jiného.

   Tedy podle vašich výpočtů stát 2/3 a student 1/3. Ovšem měli bychom započítat výnos z vyššího pojistného (malý, ale existuje). Takže stát 65 %, student 35 %.  Započteme-li riziko státu (část studentů bude daněna v zahraničí) tak budeme mluvit o 60 % státu a 40 % studenta.

   Nemyslím, že by se měl poměr takto určovat - ale vy jste si začal.

+1/0
12.3.2012 17:11

lisbonka

Re: Máte pravdu. Jenže:

Ne ze bych se autora chtela zastavat,myslim,ze jeho uvaha je prilis zjednodusena a vidim tam nekolik trhlin,na druhou stranu nepomijejme fakt,ze student,pripadne jeho rodice, nejake naklady nesou - jednak samozrejme prime, jako ubytovani, skripta a podobne a zaroven do jiste miry, oznacila bych je za ztratove - tedy v te dobe, na rozdil od svych vrstevniku, kteri nastoupi po SS do prace, nic nevydelava, nebo jen castecne (brigady, castecne uvazky, letni brigada - a to dle narocnosti a povahy studia), kterezto slouzi k pokryti nakladu spojenych se studiem, nikoli pro tvorbu rezerv a staveni se na vlastni nohy.  Cimz, nerikam, ze byspolecnost mela hradit jeste tyto naklady, jen podotykam, ze tu jsou a ano, je to volba kazdeho.

Jinak v pripade zavedeni skolneho v nerozumne forme a nerozumne vysi bych se zvlaste u nekterych profesi obavala (i) tlaku na vyrazne vyssi platove ohodnoceni (schopnost splaceni dluhu) a (ii) vyraznejsiho odlivu elit do zahranici ze stejneho duvodu (splatit dluh).

0/0
12.3.2012 20:15

habit-.!..

Re: Máte pravdu. Jenže:

.... pořád nějak zapomínáte, že ze studia má v prvé řadě osobní prospěch - lepší výběr zaměstnání, výrazně vyšší plat, vyšší společenskou prestiž... daně a odvody platí stejně jako dělník, respektive ve stejném poměru ke mzdě... když si dělník udělá řidičák, aby se dostal k lépe placenému místu, taky mu ho zaplatí stát?

0/0
12.3.2012 20:46

sucipej roznec druhy

Re: Máte pravdu. Jenže:

"respektive ve stejném poměru ke mzdě"

To neni uplne pravda. Napriklad srovnani platu 15 a 30 je to zdaneni cca 38%/43%, tedy o pet procent vyssi pro toho vyse prijmoveho.

0/0
12.3.2012 22:58

lisbonka

Dotaz na autora

Kdyz jste u te statistiky, zajimalo by me, zda jste se pidil a zda jsou dostupna cisla o zamestnanosti, resp. nezamestnanosti VS oproti treba stredoskolakum. Rozumejte, myslim, ze takova informace by mohla lepe doplnit jiz to uvedene - tedy, pokud by ze statistiky skutecne vyslo, ze clovek s VS titulem dli na uradu prace za cely produktivni vek treba jen mesic, zatimco SS nebo ZS vzdelani tam v prumeru stravi rok (to je priklad, cisla neznam a zajimala by me). Jinak mi to prijde jako neuplne.

I kdyz osobne se klonim k nazoru, ze vzdelanost je investice nikoli pouze jedince, ale tez cele spolecnosti, na druhou stranu s dobre osetrenym systemem prospechovych stipendii ci studijnich grantu nemam s mirnym skolnym problem.

0/0
12.3.2012 15:33

habit-.!..

... vaše logika je kapánek křivá...

... jakobyste chtěl potvrdit ten starý bonmot "... kdo neumí, učí"... on i ten dělník si podle vaší logiky zaplatí vysokou školu, i když na to musí makat 2-3x dýl... jenže on tu školu nemá, takže se musí spokojit s třetinovým platem, a zdaleka si nemůže vybírat z takové nabídky zaměstnání jako VŠ...

0/0
12.3.2012 14:37

lisbonka

Re: ... vaše logika je kapánek křivá...

myslim, ze i vase uvaha je trochu mimo - ten delnik na tu skolu muze jit take a zlepsit sve vyhlidky na trhu prace...

0/0
12.3.2012 15:34

laduk

Re: ... vaše logika je kapánek křivá...

Zatímco všichni pracují a platí na daních provoz státu, vysokoškolák pracuje, aby na daních splatil státu náklady za jeho studium. A autor říká, že to stát nic nestojí, v tom je ten nesmysl, chápete?

0/0
12.3.2012 18:08

lisbonka

Re: ... vaše logika je kapánek křivá...

Nikoli, asi tomu tedy rozumime kazdy jinak -  autor se snazi ukazat, ze vysokoskolak nejen ze odvadi po studiu naklady na provoz statu, ale ze defkato splati i sve studium (neb na ten provoz statu v konecne sume za produktivni zivot zaplati vic).

0/0
12.3.2012 20:18

habit-.!..

Re: ... vaše logika je kapánek křivá...

... platí daně a odvody stejně jako ten dělník, jen má tu výhodu díky studiu, že si zpravidla vydělá podstatně víc - takže vysokoškolák, který víc nevydělá, by měl podle této logiky zaplatit studia... stejně jako dělník, který má nadprůměrné příjmy, by měl dostat zaplaceno za to, že ušetřil státu náklady na studium...

0/0
12.3.2012 20:40

Karl Novak

Autor si vykládá realitu nesprávně.

Vysokoškoláci nemají vysoké platy protože vystudovali vysokou školu.

Je to naopak. Snaživí, pracovití a schopní jedinci, kteří chtějí dosáhnout vyšší postavení se ve svém zájmu rozhodovali studovat a investovat do studia energii.

Lidé tohoto typu vydělávají více peněz než průměrný člověk. Autor uvažuje chybně, že díky vysokoškolskému vzdělání mají tito lidé vysoké platy. Je to naopak.

+1/0
12.3.2012 12:58

radim36

Re: Autor si vykládá realitu nesprávně.

Vysoká škola je pro snaživé, pracovité a schopné možnost, jak se k vyššímu postavení dostat rychleji. Bez vysoké školy se k tomu postavení taky dostanou, ale stojí je to víc času a energie. Pak je velmi aktuální otázka kvality vysoké školy.  Schopný jedinec si kvalitu své vysoké školy velmi hlídá. Dokonce mohou být případy, kdy velmi schopný pracovitý jedinec vyhodnotí, že škola má pro něho menší cenu než jeho čas věnovaný jeho práci či firmě a školu proto nedokončí. Viz Bill Gates a podobní byznysmeni.Gates pracoval v tak novém byznysu It firmy, že vysoká škola, tuším Harward, se ukázala vzhledem k jeho práci v jeho byznysu naopak jako zdržování a tak z ní odešel a nedokončil ji.

Zatímco současným průměrným studentům  jde pouze o papír, diplom.

0/0
12.3.2012 13:30

-cis-

Teorie

beze sporu zajímavá, však zcela zcestná. Pokud budete argumentovat hodnotami, které svou moudrostí vysokoškolák vytvoří, nezbude, nežli Vám dát za pravdu. Pokud Vaše argumentace končí u ceny vysokoškoláka na trhu práce, přijde mi býti úsměvnou! Firmě se objem zisku nezvedne pouze tím, že zaměstná absolventa VŠ s vyšším příjmem.

0/0
12.3.2012 10:56

petrph

Re: Teorie

Tak minimálně lze argumentovat tím, že pokud on vytvoří nějakou hodnotu a tu pak prodá svým zákazníkům, tak je to účetně on, kdo za ně odevzdá státu vybrané DPH...čili se to státu rentuje.:-)

Bohužel otázka kdo pomůže firmě zvýšit-či dosáhnout  objem zisku je poměrně složitá. Kdo by to vlastně měl být? Sám majitel firmy,, který našel skulinu na trhu a založil na ní svůj byznys? Projektant který mu navrhl výrobek? Dělník, který ho vyrobil? Mistr který na něj dohlížel?Obchodník, který ten výrobek prodal? Bez něj by se vlastně nevydělalo nic a žádný zisk by nebyl...

0/0
12.3.2012 13:00

-cis-

Re: Teorie

Pokud autor počítá s 45.909 korunami, ptám se, kde se vzalo těch 45.909 korun, respektive, co by se dělo s těmi 45.909 korunami, pokud by nebyly použity na plat vysokoškoláka. Budu-li demagogickým jako autor, napíšu něco v tom smyslu, že je firma utratí za pohoné hmoty a tudíž stát s daněmi od vysokoškoláka bude opět v mínusu. Násobit tuto ztrátu eráru možným počtem potencionálně odpracovaných let, považuji už za bezpředmětné...

0/0
12.3.2012 13:34

radim36

Statistika platů vysokoškoláků je chybně interpretována.

V populaci ekonomicky aktivních vysokoškoláků stále ještě převládají vysokoškoláci , kteří absolvovali v době výběrového vysokého školství. Tudíž jejich schopnosti jsou elitní a tomu odpovídají i jejich platy. Tudíž současná statistika platů vysokoškoláků je posunuta proti skutečnosti dnešních absolventů masového vysokého školství posunuta výrazně nahoru o 10 - 20 tisíc, možná i víc.

Spousta dnešních vysokoškoláků absolventů masového vysokého školství, disponujících jen průměrnými schopnosti se nedostane výše než na původně středoškolské pracovní pozice. A stejně tak budou placeni, až do konce kariéry jako středoškoláci. Pokud dokonce nebudou vzhledem ke svým malým schopnostem se sami učit a získávat nové znalosti v systému celoživotního vzděláváni po zhruba 40 roce věku nahrazeni zase dalšími absolventy průměrnými vysokoškoláky s aktuálními čerstvými vědomostmi ze škol.

+1/0
12.3.2012 10:37

radim36

Doplácíme až na třetinu dnešních vysokoškoláků absolventů.

Protože by se prakticky vůbec nic nestalo, kdyby tato třetina vůbec nešla na vysokou školu, ale po absolvování příslušné odborné střední školy nastoupila o 3 - 5 let dříve do pracovního procesu.  Pokud by se mezi uchazeči o práci objevila tato skupina, na praxi připravených a relativně ze středoškolského pohledu kvalitních uchazečů, personalisté by určitě rádi snížili  kvalifikační požadavky na příslušné pozice zpět na středoškoláky.  Jejich plat by byl podobný, jen o málo menší než plat vysokoškoláka na stejné pracovní pozici , stát by ušetřil za každý rok vysokoškolského studia takového člověka od cca 30 do 100 tisíc a naopak získal daně a odvody z jeho mzdy, takových 100 - 200 tisíc za rok.

Akorát by se muselo pro nadbytečnost  propustit pár tisíc vysokoškolských pedagogů, například možná i autora tohoto tendenčního článku a dalších lidí servisujících provoz vysokých škol.

0/0
12.3.2012 10:48

mamina2

Re: Doplácíme až na třetinu dnešních vysokoškoláků absolventů.

Zrovna absolventi FEL ČVUT nepatří mezi ty, co by běžně pracovali na středoškolských pozicích a měli tedy středoškolské platy. Ale obecně máte stoprocentní pravdu. Na místa obyčejných sekretářek se dneska běžně hlásí a taky berou vysokoškolačky, podobně i na různá úřednická místa, kde donedávna bohatě stačil inteligentní absolvent střední školy. Znám dokonce vysokoškoláky, co třeba prodávají v obchodě. Nemyslím samozřejmě třeba lékárnu, ale celkem běžný obchod.

0/0
12.3.2012 10:54

radim36

Re: Doplácíme až na třetinu dnešních vysokoškoláků absolvent

Jasně. Škola od školy to je různé, ale taky v určité míře obor od oboru.

Zřejmě jak moc příslušní zodpovědní vysokoškolští pedagogové zvolili buď budoucnost a kvalitu absolventů anebo přítomnost, vyrýžovat přes velký počet studentů ze státu co nejvíc peněz pro co nejvíc vysokoškolského personálu.

0/0
12.3.2012 11:01

radim36

Re: Doplácíme až na třetinu dnešních vysokoškoláků absolvent

třeba když jsem já nastupoval  jako absolvent do projekce jednoho velkého strojírenského podniku, tak moji kolegové nad c50 - 55  let byli se základním vzděláním. Po základní škole nastoupili jako učni dělníci a časem se sami inteligencí a pílí vypracovali. Kolegové nad 35 - 40 let měli obvykle střední vzdělání, průmyslovku. Mladší byli obvykle absolventi vysokoškoláci. V práci jsem byli obecně použitelní všichni zhruba stejně, co se týká inteligence, flexibility, schopnosti prodat svou práci atd.  Kromě jednoho "rudého komisaře" pozůstatku to politických  prověrek po okupaci, který byl skutečně neschopný. A kterého tam upíchli na pozici, kde nemohl nadělat větší škody.

Totéž bylo v té době běžné mezi konstruktéry. Tam byli tehdy napůl středoškoláci, absolventi strojních průmyslovek a napůl vysokoškoláci, absolventi hlavně strojáren. Z hlediska jejich kvality bylo úplně jedno, jestli konstruktér má středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání, konstruktér buď uměl konstruovat nebo neuměl.

+1/0
12.3.2012 11:14

petrph

díky za přesná čísla

Jinak ale z pohledu státu nezávisí na tom kolik ten člověk odvede, ale taky kdy to odvede. Jestli možná za 5 let začne absolvent pracovat a začne to vracet státu na daních po tisícovkách, je rozdíl jestli musí hned už v průběhu studia vypláznout každý semestr 10 tisíc na dřevo. I proto byl opuštěn model skutečně pozdějšího splácení,ale student si musí půjčit v bance a tomu státu to zaplatit hned...

+1/0
12.3.2012 10:07

baloun

Vaše povídání má jednu velkou chybu

Vy jste zamlčel jednu podstatnou věc. Podle stejné tabulky je podíl vysokoškolsky vzdělaných pracovníků v celkové zaměstnané populaci necelých 16 %.

Zatímco nových VŠ studentů je přibližně 50 % populace. To je 3x více! Čili mzdové ukazatele se v nejbližších letech podstatně změní a rozmělní.

A dále - kolik z těch vysokoškoláků nakonec skončí zcela mimo obor? Z dat statistického úřadu vyplývá, že DVA ZE TŘÍ vysokoškoláků nakonec svoje vzdělání vůbec neuplatní!!!! Toto nehorázné plýtvání si skutečně tento stát nemůže dovolit.

+2/0
12.3.2012 9:59

Já rád játra

Re: Vaše povídání má jednu velkou chybu

Bylo by zahodno se k tem 16% vratit.

0/0
12.3.2012 10:06

petrph

Re: Vaše povídání má jednu velkou chybu

Jenže, z té statistiky rovněž vyplývá že VŠ mají v průměru mnohem vyšší platy. Čili, i když skončí mimo obor, tak tu VŠ kvalifikaci nějak zúročí a stát své peníze na daních zpět dostane

+1/0
12.3.2012 10:09

baloun

Re: Vaše povídání má jednu velkou chybu

Jenomže z té statistiky taky vyplývá, že buď 2/3 vysokoškoláků se nakonec ke svému vzdělání ani nepřizná, a nebo, že běhemn několika málo let průměrný plat vysokoškoláka prudce klesne, protože je nikdo nebude platit za diplom, ale za to, co umí. A 2/3 z nich neumí.

0/0
12.3.2012 10:17

sucipej roznec druhy

Re: Vaše povídání má jednu velkou chybu

"VŠ kvalifikaci nějak zúročí"

Ja si spis myslim, ze akorat zuroci diplom.

0/0
12.3.2012 10:25

tomus07

Re: Vaše povídání má jednu velkou chybu

Spíše Váše povídání má jednu velkou chybu. Motáte pojem ,,nový studenti" a pojem ,,vysokoškolsky vzdělaní pracovníci".

Počet nových studentů může být 50%, ale počet dostudujících studentů, bude tak těch 16%.

0/0
15.3.2012 10:56

Chytrakz hospody

VŠ jsou i nejsou paraziti, někdy jsou i katastrfou

Pokud VŠ studuje potřebnou vysokou školu (např. medicínu nebo techniku) a v oboru je alespoň průměrnej, pak obvykle má nadstandardní příjem (i bez děkujeme odcházíme) a odvádí vyšší daně. Na straně druhé  žádného VŠ však nemůže násilím držet v ČR a absolvent VŠ, kterou mu zaplatíme my daňoví poplatníci,  se sebere  a jde využívat to, co se u nás (zadarmo) naučil do ciziny, kde pak platí daně. No  třetím případem jsou ty VŠ, které jsou studovány, že jsou studovány a jejich studenti obvykle končí na úřadu práce. Pokud mají protekci, tak jdou zastávat funkce (i dobře placené), které se studiem nemají nic společného nebo jen okrajově, či mají úroveň mateřské školy. Poslední sortou jsou studenti, kteří si své vzdělání jednoduše koupí a tragedií je, když začnou provozovat praxi, na kterou ve skutečnosti  kvalifikaci nemají. Takže první sorta studentů žádní paraziti nejsou, druhá a třetí ano a čtvrtá je pro ekonomiku přímo pohromou!

+1/0
12.3.2012 9:59

Karl Novak

Na absolventy genderových studií,

sociální ekology, většinu psychologů, politologů a podobné obory

opravdu doplácejí daňový poplatníci.

+1/0
12.3.2012 9:53

tombry

Re: Na absolventy genderových studií,

To že je spousta VŠ úplně na ho.no, je nepopiratelný fakt. Nicméně autor dává argument proti školnému a ten je pravdivý. On o voze, Vy o koze :)

0/0
12.3.2012 9:57

mamina2

Re: Na absolventy genderových studií,

Jenže tenhle argument je pravdivý jen pro některé vysoké školy. Pro tu jeho třeba ano, ne pro všechny.

+1/0
12.3.2012 10:56

Karl Novak

Existence "genderových" studií

ukazuje nesmyslnost státního školství.

Je to argument pro zavedení školného.

Argumentovat užitečností vysokoškoláků pro společnost je sporné.

0/0
12.3.2012 11:55

sucipej roznec druhy

Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Spousta mist, kde by bohate stacila stredni skola, je obsazena vysokoskolaky, protoze je jich proste hromada. To je priklad treba vsech statnich uradu a statnich firem(kde jsou nadprumerne platy). Plati to ale i v soukromych firmach. Radsi vezmu za stejne penize nekoho s diplomem, nez stredoskolaka. Skutecne ale potrebujeme, aby polovina lidi mela VS? K cemu? Vzdyt pak to vede jen k situacim, ze je pozadovan titul pro praci, kde staci cist a psat. A stredoskolak ma smulu, i kdyz by na praci stacil.

+2/0
12.3.2012 9:51

petrph

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Vidíte že tady je rozpor- a)spousta míst kde by stačil SŠ je obsazena vysokoškoláky..b) instituce radši přijme za stejné peníze někoho s diplomem. Tady se musíme ptát co bylo dřív, jak říkáme vejce či slepice, tedy zda prioritní byl požadavek institucí přijímat ba SŠ pozice někoho z diplomem, a nebo zda byl napřed přebytek vysokoškoláků. Tedy, vlastně kdo se komu přizpůsobuje a kde hledat řešení,pokud je třeba

Když řekneme že prioritní je požadavek institucí na VŠ vzdělání zaměstnanců, tak tím že zavedeme školné to nevyřešíme, ti zájemci budou muset ty VŠ studovat dál, jen se jim to prodraží.A mimochodem státu taky, školné hradí jen část nákladů na studium.

Když řekneme, že prioritní byl přebytek VŠ studentů, tak lze jednoduše -minimálně ve státních institucích říct, že na ty a ty pozice VŠ třeba není. Další generace už tu VŠ zbytečně studovat nebudou..

0/0
12.3.2012 10:01

sucipej roznec druhy

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Problemem je samozrejme zpusob financovani skol a neuveritelny narust jejich poctu a kapacit. Trh prace se tomu prizpusobil. Kdyz se zavede skolne, tak by to mohlo odradit alespon cast zbytecnych studentu, kteri se jen chteji dalsich pet let zadarmo flakat a pak si sednout nekam na statni urad do kancelare.

0/0
12.3.2012 10:07

petrph

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Ale o tom to je, co bylo dřív.Znám pár svých známých pracujících ve stání sféře, tak ti byli v podstatě donuceni - pod hrozbou vyhazovu,aby si doplnili své vzdělaní na bakaláře, protože jim stát náhle předepsal že pro jejich pracovní pozici je potřeba VŠ vzdělání. Čili, to vypadá, že prvotní bylo rozhodnutí státu (dirigované EU),kterému se pak musel přizpůsobit trh nabízeného vzdělání

0/0
12.3.2012 10:15

radim36

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Jasně že dneska instituce nebo firma raději přijme vysokoškoláka! I na středoškolské místo!

Když na vysoké školy jde 60 % populace, tudíž i průměr a tak absolventi pouze středních škol jsou obvykle zoufalý  podprůměr, co se týká IQ i studijních schopností i z toho odvozeno schopností být dobrý zaměstnanec.

Personalisté přece nebudou  pracovní místa pro středoškoláky obsazovat středoškoláky, když v praxi mezi nimi nejspíš  nenajdou nikoho, kdo je aspoň průměrný.

Raději už před několika lety  přepsali požadavky na vzdělání na tyto místa na vysokoškolské a mohou si tak vybírat i mezi průměrnými i mezi nadprůměrnými uchazeči.

0/0
12.3.2012 10:26

sucipej roznec druhy

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Ovsem. Tim padem to ale znamena, ze pres polovinu mist na vysokych skolach platime zbytecne, protoze ten titul pak znamena jen "nejsem tezce podprumerny".

+3/0
12.3.2012 10:31

radim36

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Přesně tak. Já sice vždy uvádím třetinu, ale i ta polovina může být pravdivá.

Stát by měl investovat pouze do skutečně kvalitních lidí, u kterých je záruka, že tu investici placenou z našich daní zůročí spolehlivě a s vysokou produktivitou.

Ti méně kvalitní ať si platí zvyšování své kvalifikace sami ze svých výdělků a ideálně  v systému celoživotního vzdělávání, kde sami  platí všechny náklady takového studia.

0/0
12.3.2012 10:55

mamina2

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Napřed byl přebytek vysokoškoláků, protože dokud přebytek nebyl, neměli vysokoškoláci důvod hlásit se středoškolská místa.

0/0
12.3.2012 11:12

petrph

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

My si asi nerozumíme-nejde o to že se vysokoškoláci hlásili na středoškolská místa.Jde o ta dříve SŠ místa, která stát či jiné  instituce označily uměle jako vysokoškolská..Čili, pak je ani SŠ obsadit nemohl (resp. byl při výběrovém řízení v nevyhodě) a musel si tu VŠ taky udělat.

0/0
12.3.2012 11:32

mamina2

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Jo, to je zase jiná kategorie. Ale je i hodně míst, které ani jako VŠ místa označená nejsou a přesto na ně nastupují vysokoškoláci.

0/0
12.3.2012 11:38

radim36

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Ano, to je doslova podraz státu na starší lidi pouze se středoškolským vzděláním.

Kvůli tomu nesmyslu, který zavedl stát, masovému vysokému školství, se jim tato pracovní místa uzavřela. A kolikrát to jsou lidi chytří a mnohem schopnější než současní vysokoškoláci absolventi . Akorát prostě nemají ten diplom. A pak se máme divit tomu, že tito lidí hledají možnosti, jak ten formální diplom získat a že to jde až na vysokoškolské studim plzeňského typu.

Navíc stát tím, že zavedl masové vysoké školství , kdy na diplom bez problémů a úsilí dosáhnou i průměrní, tak znehodnotil vysokoškolská studia a diplomy nám všem starším. Co jsme  absolvovali studia nadstavená na 5 - 10 % nejlepších v populaci a to ještě jsme ty naše diplomy museli tvrdě vydřít.

0/0
12.3.2012 11:56

petrph

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Pochopitelně - je to v podstatě řízená inflace .Je to podobně jako v ekonomice.Když se -aspoň v té zdravé ekonomice současně zvedají ceny i mzdy, tak potom ty dříve a těžko vydělané peníze v úsporách ztrácejí na hodnotě..

0/0
12.3.2012 12:38

lisbonka

Re: Jenze v tech vypoctech jaksi chybi podstatna vec

Sami zakonodarci v nekterych oblastech, kde drive stacilo mit SS zakonem urcili, ze musi byt VS alespon bakalar.

0/0
12.3.2012 15:40

stařec bez moře

Ta vaše argumentace mi připomíná podobné dokazování.

Naše Anča ta má šestky, protože má ráda švestky. A kdo tomu nevěří, ať si Anču přeměří.

Zbývá už jen doložit, že finanční podpora cikánů se rovněž vyplácí, protože ty peníze co dostanou převážně prochlastají a z toho má stát velké příjmy. Ach jo, ach jo.

+3/0
12.3.2012 9:49

jafava

Demagogie.

+1/0
12.3.2012 9:47

tombry

Re: Demagogie.

Není, je to pravda. To, že mají VŠ vyšší příjmy = vyšší daně je statistický fakt.

0/0
12.3.2012 9:51

Danny boy

Re: Demagogie.

Vyšši příjmy mají díky tomu, že vystudovali a to zdarma resp. za peníze z daní. Pokud zůstanou v tomto státě, pak část (možná všechno) splatí vyššími daněmi. Jenže dnes nemusí zůstat pracovat ve státě, který jim studia platil a tím pádem budou jejich daně sloužit v jiném státě. Ponejvíce v tom, kde si školné studenti (případně jejich rodiče) platí. Takže v článku je jen půl pravdy, která vyhovuje autorovi a tomu se říká demagogie.

0/0
12.3.2012 9:59



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.